Tento web používá cookies. Více informací o používaní souborů, jejich uplatnění a schválení lze nalézt zde

ok
Menu
300 Kč pro vásRegistracePřihlášení300 Kč pro vásKošík
DomůDomůInspirace

6 kroků, jak vybavit a zorganizovat svou pracovnu

Taky si rádi užíváte benefitu práce na home office, ale cítíte, že by vaše pracovna potřebovala vylepšit? Ať už máte doma na práci k dispozici celou místnost nebo se musíte spokojit s pracovním koutem, který je součástí jiného pokoje, věřte, že pohodlné, funkční a přehledné pracovní místo lze vytvořit kdekoliv.

Stačí mít k dispozici ty správné pomocníky v podobě praktických organizérů, stojanů, nástěnek a dalších vychytávek.

Vyhovující pracovní stůl

Jako první si dobře rozmyslete, kolik potřebujete prostoru k práci. Potřebujete k práci více monitorů, nebo budete rýsovat? Pak je nutné pořídit stabilní a větší stůl. Bude-li mít navíc úložné šuplíky, tím lépe.

Pokud ale nemáte v bytě místa nazbyt a víte, že vám stačí jeden notebook a myš, pak bude ideálním řešením výklopný stůl menších rozměrů.

Tip: Výborným řešením je designová nástěnná skříňka, která v sobě kromě výklopné desky stolu skrývá spoustu úložného prostoru pro potřebné dokumenty.

Pohodlná kancelářská židle

Volba pohodlné židle je základ, pokud po pár týdnech nechcete skončit s bolestí zad. Naštěstí si můžete vybrat z množství designových kousků, které budou slušet i vašemu obýváku (pokud zrovna v něm máte umístěn svůj pracovní koutek).

Vhodné světlo k práci

Kromě centrálního stropního světla zaměřte svou pozornost na výběr stolní pracovní lampičky. Ta by vás rozhodně neměla oslňovat, proto vyberte model s neprůsvitným stínítkem a kloubem, který vám pomůže s nastavením směru světla.

A nakonec zvolte vhodnou teplotu žárovky - k práci je nejlepší neutrální bílá (přibližně 4000 kelvinů), která působí přirozeně a nerušivě.

7 tipů, jak v pracovně vyřešit úložné prostory

Někomu na práci stačí online prostor, ale dost pravděpodobně máte také spoustu dokumentů, podkladů a složek, které budete potřebovat v pracovně uskladnit a mít při ruce.

1.

Potřebujete-li více úložného prostoru, poslouží vám větší skříňky, úložné systémy, vitríny či knihovny s dvířky, díky kterým bude místnost působit vždy uklizeně.

2.

Otevřené police a regály budou také vypadat skvěle, pokud do nich k uložení věcí využijete sladěné boxy, krabice či organizéry na dokumenty.

3.

Máte-li v pracovním koutku málo místa, snažte se co nejlépe využít prostor vertikálně - nainstalujte úložné police nad pracovní stůl až ke stropu. Na nejvyšší místa uložte věci, které nepotřebujete tak často. To, po čem saháte každodenně by mělo být v úrovni stolu nebo v šuplíku pod stolem.

4.

Nezapomeňte si udělat pořádek uvnitř zásuvek. S pomocí praktických průhledných organizérů do šuplíků vám tam vydrží nekonečně dlouho a bez námahy.

5.

Šanony nemusíte mít jen v klasické černé barvě. Rozehrajte své police nápaditými kousky značky Bigso Box of Sweden.

6.

Skvělou vychytávkou jsou i nástěnné organizéry a nástěnky, kde si můžete vystavit nejdůležitější poznámky či oblíbené fotky pro motivaci.

7.

Pořádek přímo na pracovní desce je ovšem ze všeho nejdůležitější. Chytré organizéry na stůl vám jej naštěstí pomůžou udržet s lehkostí.

Pracovní workflow pod kontrolou se stylovými diáři

Řadíte se mezi ty, kteří si musí vše důležité poznamenat na papír, jinak to vzápětí zapomenou? Chápeme. Vybavte se proto stylovými diáři a bloky, které nejen že vypadají skvěle, ale navíc vám pomůžou naplánovat každou minutu.

Vhodné dekorace do pracovny

I v pracovním koutku byste se měli cítit příjemně a mít na očích věci, které vám dělají radost. Sice by takových dekorací nemělo být příliš, aby vás nevytrhovaly z koncentrace, ale ve správné míře udělají vaše pracovní místo osobnější a příjemnější.

Ideální volbou budou nenáročné rostliny, zajímavé nástěnné či stolní hodiny, samolepky, plakáty nebo vaše oblíbená zarámovaná fotka.

Objevte ještě více inspirace a stylových doplňků pro pracovnu: