Chcete bydlet osobitě? Inspirujte se →
Až -15 % na koupelnu | Ušetřete ještě dnes →
100 Kč pro vásRegistracePřihlášeníKošíkMenu

Reklamační řád - Bonami Outlet

obchodní společnosti BONAMI.CZ, a.s.

se sídlem: Újezd 450/40, Praha 1 – Malá Strana, PSČ 118 00 ČR
identifikační číslo: 242 30 111
e-mail: sluzebnicek@bonami.cz
kontaktní adresa kanceláře: Thámova 289/13, 186 00 Praha 8 – Karlín, ČR
adresa skladu: Bonami.cz, Prologis Park Prague Airport, Průmyslová 482 (hala DC1), 252 61, Jeneč
web: https://www.bonami.cz/

fakturační údaje:
DIČ: CZ24230111
Č. účtu: 257014774/0300 (ČSOB)
IBAN: CZ65 0300 0000 0002 5701 4774
Zápis v OR: Městský soud v Praze, oddíl B, vložka 18575
(„prodávající“).
Reklamační řád upravuje práva a povinnosti související s odpovědností prodávajícího za vady při uzavírání kupních smluv mezi prodávajícím a dalšími osobami („kupující“) v kamenné prodejně s použitým, poškozeným nebo opotřebeným zbožím a/nebo zbožím 2. a 3. jakosti.

Adresa prodejny: Bonami Outlet, Hala DC3, Průmyslová 484, 252 61, Jeneč (dále jen „reklamační řád“)

Historie dokumentu
Verze: BONAMI outlet, kamenná prodejna s použitým, poškozeným nebo opotřebeným zbožím, 2. a 3. jakost
Datum platnosti: 7.12.2020
Autor: Mgr. Matěj Vácha
Poznámka: AK PKK


1. Tento reklamační řád podrobněji popisuje, jakým způsobem má kupující postupovat při reklamaci zboží, které bylo zakoupeno již jako použité, opotřebované nebo poškozené či s deklarovanou vadou (dále jen jako „zboží 2. a 3. jakosti“).

2. Prodávající seznámí kupujícího s tímto reklamačním řádem vhodným způsobem a na žádost kupujícího mu jej předá v textové podobě.

3. Odpovědnou osobou za provoz kamenné prodejny prodávajícího je Lucie Weiglová.

4. Tento reklamační řád upravuje vztahy vznikající mezi smluvními stranami v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy, kdy na straně jedné je prodávající a na straně druhé stojí kupující, který v souladu s příslušnými právními předpisy může vystupovat buď jako spotřebitel, nebo jako podnikatel (dále jen společně jako „kupující“).
  • Je-li kupujícím jiný subjekt než spotřebitel, řídí se vztahy neupravené tímto reklamačním řádem, příp. obchodními podmínkami prodávajícího, zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“), v platném znění.
  • Právní vztahy vznikající mezi prodávajícím a spotřebitelem, výslovně neupravené tímto reklamačním řádem, příp. obchodními podmínkami prodávajícího, se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „spotřebitelský zákon“).

    5. Práva a povinnosti neupravené tímto reklamačním řádem se řídí přiměřeně ustanovením obchodních podmínek, která lze použít pro účely prodeje použitého zboží 2. a 3. jakosti v kamenné prodejně a také příslušnými právními předpisy, kterými jsou zejména:

    a. Občanský zákoník – zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
    b. Spotřebitelský zákon - zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů
    c. GDPR - NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).

    6. Reklamační řád navazuje na příslušná ustanovení obchodních podmínek internetového obchodu prodejce, která jsou k dispozici na webových stránkách prodejce. Uzavřením kupní smlouvy Kupující vyjadřuje souhlas s obchodními podmínkami a s tímto reklamačním řádem a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen.

    7. Další informace lze také nalézt na webových stránkách prodávajícího www.bonami.cz.

    8. Zákazníkem obchodu (prodávajícího) je buď spotřebitel ve smyslu § 2 odst. 1 písm. a) spotřebitelského zákona (dále jen “spotřebitel“), nebo kupující-podnikatel, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání (dále jen „kupující–podnikatel“). Spotřebitel a kupující–podnikatel jsou dále společně označováni jako „kupující“.

    9. Prodávající při uzavírání a plnění kupní smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti.

    10. Vadou zboží se rozumí jakýkoli nesoulad skutečných vlastností zboží s vlastnostmi deklarovanými nebo spravedlivě očekávanými. V případě zboží 2. a 3. jakosti se za vadu nepovažují nedostatky, o kterých kupující předem věděl nebo které plynou z míry opotřebení, tedy doby a způsobu užívání, s čímž musí být kupující seznámen.

    11. Použitým zbožím se rozumí zboží opotřebené, poškozené nebo použité či prodávané s vadou a/nebo zboží 2. a 3. jakosti (např. estetické poškození povrchu zboží).
  • I. UPLATNĚNÍ REKLAMACE

    1. Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího osobně na prodejně, kde bylo zboží zakoupeno. V případě, že osobní reklamace zboží není možní, lze zboží doručit na adresu:
    Bonami – reklamační odd. Prologis Park Prague Airport, Průmyslová 482 (GATE1), 252 61, Jeneč, případně lze také telefonicky kontaktovat zákaznickou podporu na čísle: +420 232 005 040
    nebo napsat na: sluzebnicek@bonami.cz , vždy však bez zbytečného odkladu po zjištění vady. Kupující při tom uvede své kontaktní údaje, co nejpodrobnější popis reklamované vady a svůj požadavek na způsob vyřízení reklamace.
    1.1. Pro vrácení zboží v případě malé zásilky s hmotností do 10 Kg může kupující zvolit i tzv. Zásilkovnu, stačí zabalené zboží přinést na výdejní místo, nadiktovat obsluze Zásilkovny naše ID, které je 986 19 867 a Zásilkovna již sama zajistí doručení zboží k prodávajícímu.

    2. Kupující, který je spotřebitelem, je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží 2. a 3. jakosti 24 měsíců od převzetí.

    3. Doba pro uplatnění může být prodávajícím upravena v závislosti na typu a povaze zboží, o čemž je kupující vždy informován předem na detailu konkrétního zboží a zároveň je taková doba uvedena na prodejním dokladu.

    4. Kupující je však povinen oznámit vadu prodávajícímu vždy bez zbytečného odkladu poté, co jí mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit.

    5. Zboží označené jako „použité“ zakoupené u prodávajícího je možné reklamovat, pokud není na prodejním dokladu nebo u zboží uvedeno jinak.

    6. Při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady, je kupující povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo (způsob vyřízení reklamace) si zvolil. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná. Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy (jedná-li se o takové) včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.

    7. Kupující je při reklamaci povinen prokázat nákup zboží, nejlépe pak dokladem o jeho koupi. Lhůta pro vyřízení reklamace běží ode dne uplatnění reklamace. Zboží musí být vždy kompletní, mělo by být čisté a při případné přepravě by mělo být zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození.

    8. Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci, zejména doložit datum koupě, a to buď předložením prodejního dokladu, potvrzení o povinnostech prodávajícího z vadného plnění, záručního listu, popř. jiným věrohodným způsobem. Kupující však není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny.

    9. Kupující je povinen v žádosti o uplatnění reklamace uvést své kontaktní údaje, především pak přesnou adresu, na kterou má být výrobek prodávajícím zaslán. 10. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené prodávajícím k provedení opravy.



    Reklamace osobně na prodejně:
    Připravte si následující údaje:
  • důvod, proč zboží vracíte nebo reklamujete (poškození, nefunkčnost, chybějící část, záměna atd.) – popis závady
  • daňový doklad k zakoupenému zboží

    Reklamační formulář bude vyplněn společně s pracovníkem prodejny.

  • Reklamace zasílaná:
  • Číslo objednávky
  • Datum objednání/ zakoupení zboží
  • Daňový doklad k zakoupenému zboží
  • Datum obdržení zboží
  • Jméno a přímení
  • Telefon, e-mail
  • Název zboží
  • Popis závady

    Uveďte prosím, že se jedná o zboží zakoupené jako zboží 2. a 3. jakosti a důvod proč, bylo toto zboží prodáno jako zboží 2. a 3. jakosti, tedy pro jakou vadu (např. estetické poškození povrchu)

    V případě zaslání reklamace nám velmi pomůže, pokud vyznačíte vadný nebo chybějící díl přímo do montážního návodu a ten nám pošlete spolu s reklamací. Urychlí to celý proces reklamace.

    V případě reklamace nám velmi pomůže, pokud bude reklamace obsahovat:
  • Fotografie prokazatelně ilustrující vadu nebo poškození zakoupeného zboží,
  • Výrobní etiketa z obalu zboží nebo její kopie/fotografie (je-li k dispozici),
  • Fotodokumentaci přepravního obalu spolu s přepravní etiketou, včetně vnitřních výplní (pokud se jedná o poškozené zboží).

    Pro vyřízení reklamace lze využít Reklamační formulář (ke stažení v detailu objednávky na Vašem profilu nebo na webových stránkách prodávajícího nebo na konci tohoto reklamačního řádu). Použití tohoto reklamačního formuláře pomůže k urychlení a usnadnění vyřízení reklamace zboží. Tuto možnost proto doporučujeme.

  • Balení reklamovaného zboží v případě odeslání zboží
    Reklamovaný produkt/zboží je nutné před odesláním kvalitně zabalit. Je možné využít původní obalový materiál. Pokud již nelze původní obal využít, je zapotřebí tento obal nahradit tak, aby bylo zboží dostatečně chráněno před dalším poškození, které by mohlo vzniknout v průběhu přepravy zpět k prodávajícímu.

    V případě, že si nejste se zabalením produktu pro zpětnou přepravu jistí, navštivte naše webové stránky zde nebo nás kontaktujte na sluzebnicek@bonami.cz

    II. ODPOVĚDNOST PRODÁVAJÍCÍHO
    1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

    2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
    2.1. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
    2.1.1. má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
    2.1.2. se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
    2.1.3. zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
    2.1.4. je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
    2.1.5. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů. 2.2. Tato ustanovení uvedená v předchozím odstavci v čl.
    2.1. reklamačního řádu se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu pro vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
    2.3. Prodávající neodpovídá kupujícímu za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které mělo použité zboží při převzetí,

    3. Kupující je povinen uplatnit u prodávajícího vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji zjistil nebo ji při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit mohl. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.

    4. Pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti. Není-li výměna možná, je kupující oprávněn odstoupit od smlouvy nebo má v tomto případě právo na přiměřenou slevu z ceny, pokud vada nebrání dalšímu užívání věci. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo pouze na bezplatné odstranění vady.

    5. Právo na přiměřenou slevu z ceny, pokud vada nebrání dalšímu užívání věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.

    6. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nesjedná nápravu v přiměřené době nebo že by sjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

    7. Kdo má právo podle § 1923 občanského zákoníku, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.

    8. U prodávaného použitého zboží a věcí prodávaných za nižší cenu v důsledku existence vady má kupující, místo práva na výměnu věci, které je obvyklé pro koupě nového zboží, právo na přiměřenou slevu. Prodávající má povinnost odstranit vadu zboží buď opravou, která nijak nesníží hodnotu zboží, případně odstoupením od kupní smlouvy či formou slevy, pokud vada nebrání dalšímu užívání věci. V případě použitého zboží však není spravedlivě možné, aby prodávající sehnal zcela stejně opotřebovaný nový kus zboží. Proto namísto výměny zboží má kupující v tomto případě právo na přiměřenou slevu z ceny.

    9. Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.

    10. Prodávající neodpovídá za vady v těchto případech:
    10.1. je-li vada na věci v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny,
    10.2. jde-li o zboží použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží při převzetí kupujícím,
    10.3. vada vznikla na věci opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy věci (např. uplynutím životnosti),
    10.4. je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením,
    10.5. vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího,
    10.6. vznikla-li vada nebo poškození prokazatelně nesprávným užíváním výrobku (např. užíváním v rozporu s návodem k použití či v rozporu s pokyny uvedenými na obalu výrobku či užíváním v rozporu s obecně známými pravidly užívání předmětného výrobku, provozem při nesprávném napájecím napětí, připojování na nedovolené zdroje proudu) anebo jiným nesprávným jednáním uživatele;

    III. ODPOVĚDNOST ZA VADY
    1. Kupující, který je spotřebitelem, je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí, nebude-li u jednotlivého zboží uvedena kratší doba. Práva z odpovědnosti za vady věci, pro které platí zákonná odpovědnost, zaniknou, nebyla-li uplatněna v této lhůtě.

    2. Pro kupujícího, který není spotřebitelem, a při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, činí záruční doba maximálně dvanáct měsíců, nebude-li u jednotlivého zboží uvedena kratší doba.

    3. Na věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána, se záruka za jakost nevztahuje.

    4. Základní otázkou při určení délky a existence odpovědnosti za vady u zboží 2. a 3. jakosti je povaha vady.

    5. U použité věci se lhůta 24 měsíců nepoužije na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím.

    Příklad:
    Zboží je prodáváno jako zboží 2. a 3. jakosti pro vadu, která je způsobena opotřebením prodávané věci. Pak se na takové vady se odpovědnost za vady neuplatní.

    Odpovědnost prodávajícího se uplatní na vady, které nemají s předchozím užíváním věci žádnou souvislost.
    Např. prodává se skříňka s již poškrábaným lakem jako zboží 2. a 3. jakosti, v důsledku dalšího užívání dojde k zvětšení intenzity poškrabání, odpovědnost za vady se neuplatní na poškrábaný materiál. Pokud však bude uplatňovat odpovědnost prodávajícího a z důvodu chybné konstrukce skříňky, nebyl to důvod zlevněného zboží, a proto se odpovědnost na tuto vadu vztahuje. Základní otázkou při určení délky a existence odpovědnosti je povaha vady.

    6. Doba pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet od převzetí výrobku kupujícím, nebo jím určenou třetí osobou.
    IV. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
    1. V případě podstatného porušení smlouvy má kupující právo (bez ohledu na odstranitelnost vady):
    1.1. právo na přiměřenou slevu z ceny, nebo dodání chybějící věci;
    1.2. požadovat bezplatné odstranění vady opravou věci; na přiměřenou slevu z kupní ceny;
    1.3. odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz.

    2. Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž prodávající již při uzavření smlouvy věděl nebo musel vědět, že by kupující smlouvu neuzavřel, pokud by toto porušení předvídal; v ostatních případech se má za to, že je porušení nepodstatné.

    3. V případě nepodstatného porušení smlouvy má kupující právo (bez ohledu na odstranitelnost vady) na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit.

    4. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna provedené volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná.

    5. Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.

    6. Pokud se odstranitelná vada vyskytla po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá reklamace u odlišných závad) nebo má zboží větší počet vad (nejméně 3 současně), může kupující uplatnit právo na slevu z kupní ceny, nebo odstoupit od smlouvy.

    7. Prodávající neodpovídá za následující vady:
    7.1. opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním;
    7.2. vady nových věcí prodávaných se slevou, pro které byla nižší cena sjednána;
    7.3. vady věcí způsobené při tzv. vlastní montáži, nebo v jejím důsledku, tj. montáži, která není součástí kupní smlouvy a vada nevznikla na základě nesprávných pokynů uvedených v návodu k montáži;
    7.4. vady a poškození, které si kupující způsobil sám, včetně vad vzniklých v důsledku nesprávného užívání v rozporu s návodem použití, nebo o nich před převzetím věci věděl;
    nebo 7.5. vyplývá-li to z povahy věci.
    V. VYŘÍZENÍ REKLAMACE
    Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří (3) pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na lhůtě delší. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Následující den potom, co kupující reklamaci uplatnil, je prvním dnem 30denní lhůty. Pokud její konec připadá na sobotu, neděli či svátek, pak lhůta skončí nejbližší následující pracovní den. O vyřízení reklamace je povinen prodávající kupujícího vyrozumět. Podmínkou pro běh těchto lhůt však je, že spotřebitel k vyřízení reklamace poskytl prodávajícímu požadovanou potřebnou součinnost, tedy zejména, že umožnil prodávajícímu přezkoumat reklamovaný výrobek.

    1. Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení, případně do doby, kdy si byl kupující povinen věc po opravě převzít. Pokud dojde k výměně zboží nebo jeho součásti, uplatní se odpovědnost prodávajícího jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.

    2. Pokud je třeba údaje nebo informace uvedené v reklamaci doplnit, vyzve prodávající kupujícího k jejich doplnění v požadovaném rozsahu. Tato doba se nezapočítává do lhůty pro vyřízení reklamace.

    3. V případě oprávněné reklamace má kupující nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění svých práv.

    4. Kupující má právo na náhradu nákladů na dodání zboží v případě uznání oprávněnosti reklamace.

    5. Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější možný způsob standardního vrácení zboží, který prodávající nabízel, budou ze strany prodávajícího vráceny pouze ty náklady, které odpovídají nejlevnějšímu způsobu dodání.

    6. Odpověď na obdrženou reklamaci je zasílána na adresu uvedenou kupujícím v reklamaci a také na emailovou adresu uvedenou v reklamaci. Reklamované zboží bude k vyzvednutí pouze fyzicky na prodejně, není-li s prodávajícím dohodnuto jinak.

    VI. ŘEŠENÍ SPORŮ

    1. V případě, že prodávající reklamaci zamítne jako neoprávněnou, může se kupující, nebo po dohodě s prodávajícím obě strany současně, obrátit na soudního znalce z oboru a vyžádat si zpracování nezávislého odborného posouzení vady.

    2. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, přičemž bližší podmínky a způsob řešení jsou uvedeny na webu: www.coi.cz.

    3. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/ je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.


    Další užitečné informace týkající se reklamací jsou dostupné též na internetových stránkách prodávajícího. Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 7.12.2020. Změny reklamačního řádu vyhrazeny.

    Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy ke stažení