Bonami adventní kalendář | Rozbalte si dnešní slevu →
300 Kč pro vásRegistracePřihlášeníKošíkMenu

Declutter: Zorganizujte si svůj pracovní stůl jednou pro vždy

Také se postupem času z vašeho pracovního stolu stává odkladiště hrnků od kávy, zvadlých květin a hory účtenek? Zbavte se nepořádku jednou pro vždy. Decluttering je označení pro chytrý úklid a organizaci, díky kterým už nepořádek nikdy nebude mít šanci. Vyzkoušejte to s námi.

1. Odneste vše, co na pracovní plochu nepatří

Nemusíte se hned rozhodovat, co si necháte a co vyhodíte. V prvním kroku dejte vše do krabic. Nezapomeňte vyklidit i všechny šuplíky.
Teď máte jedinečnou příležitost zbavit prázdný stůl drobečků a prachu.
Všechny věci si vyrovnejte třeba na podlahu a rozdělte je do tří hromádek. Ty, které si chcete nechat a používat, které chcete uložit, ale nemusíte je mít hned po ruce a ty, kterých se chcete zbavit úplně.

2. Rozdělte a panujte s šanony a organizéry

Věci, které si chcete ponechat teď chytře zorganizujte. Aby se z uklizeného stolu opět nestalo skladiště, musíte na to jít chytře. Házení všeho na jednu hromadu/do jednoho šuplíku nebude fungovat.
Každá věc má mít své místo a k tomu skvěle poslouží nejrůznější šanony, kartotéky a organizéry.

3. Využijte nástěnku

Nástěnka, také nazývána jako moodboard, skvěle poslouží jako úložný prostor pro důležité poznámky, fotografie či motivační obrázky. A nezabere vám místo na stole.
Rádi byste si vytvořili krásnou nástěnku, jakou vídáte na internetu, ale nevíte jak? Podívejte se na naší inspiraci jak si udělat moodboard.

4. Digitalizujte dokumenty

Uchovávat si smlouvy a dokumenty je rozhodně dobrý nápad. Jak často si ale prohlížíte deset let staré smlouvy o uzavření pojištění? A jak dlouho by vám trvalo je v šanonech najít?
Důležité dokumenty si oskenujte a uložte na externí disk. Tam zaberou minimum místa a v případě potřeby je snadno najdete. V šanonech nechte jen ty papíry, které potřebujete mít často po ruce.

5. Zbylé dokumenty dobře zorganizujte

Ty dokumenty, které potřebujete mít fyzicky po ruce si dobře uspořádejte. Na některé dokumenty se skvěle hodí pořídit cestovní plánovače či knihy na recepty.

Podívejte se na inspiraci Jak si zorganizovat dokumenty a už navždycky budete mít o svých věcech přehled.

6. Zkroťte své kabely

Člověk by skoro řekl, že přes noc ožívají a schválně se zamotávají. Nezorganizované kabely nás obírají o čas i nervy a navíc vypadají nevzhledně.
Přitom existuje spousta vychytávek, jak je ukrýt a ještě držet pěkně pod kontrolou. Vyzkoušejte například box na nabíječky nebo rovnou pracovní stůl se systémem na kabely.