Pokud chcete obývací pokoj co nejvíce zútulnit, rozhodně by v něm neměl chybět jeden výrazný kousek – kusový koberec. Nejenže prostor pocitově zahřeje, dodá mu potřebný styl, ale dokáže jej také formovat.
Inspirujte se našimi radami a tipy, jak vybrat koberec do obýváku nejen pro pro optické zvětšení prostoru, ale i pro zónování a rámování prostoru.
Do minimalistického obýváku se bude zpravidla hodit šedý koberec, v industriálním interiéru zase vynikne červený koberec se zajímavým vzorem. Glamour pokoj naopak snese velmi trendy kousek – mramorový koberec.
Při výběru barvy a vzoru koberce se vyplatí řídit nejen osobním vkusem, velikostí obývacího pokoje, ale myslet i na jeho údržbu. Zpravidla platí, že světlé barvy opticky zvětšují, tmavé naopak zmenšují. A zatímco na vzorovaných spíše zakamuflujete skvrny, jednobarevné plochy naopak zase odhalí sebemenší smítko.
A pokud vás zajímají aktuální trendy, v kurzu jsou koberce v přírodních barvách, jako je béžová, hnědá a šedá. Velmi dobře vypadá sladění barvy koberce s nábytkem. Dalším trendem jsou barevné koberce s výrazným vzorem, které dodají barevný nádech a vyjádří váš osobitý styl.
Každý tvar koberce má něco do sebe. Nespornou výhodou kulatých je jejich jemnost a ladnost. Tudíž se hodí pro zdůraznění výklenků, ale i vymezení nejrůznějších zákoutí – například pro čtení. To platí i v případě, pokud chcete upozornit například na centrální set několika kulatých konferenčních stolků a taburetů.
Oblíbeným trikem je i jeho využití v menších místnostech, které opticky zvětší, zejména je-li světlé barvy. Platí však, že průměr kulatého koberce by měl být alespoň takový, jako je šířka sedačky.
Bonami tip: Kulatý koberec je skvělým doplňkem pod jídelní stůl, protože zjemní prostor, v němž převažuje nábytek s ostrými hranami. Chcete-li dosáhnout maximálního pohodlí, zvolte koberec s delším vlasem, například shaggy, do kterého s chutí zaboříte chodidla během večeře. A barva? Nejlepšího dojmu dosáhnete protikladem – světlý kousek bude působit přitažlivě na tmavé podlaze a naopak.